INKOO
INKOO
Inkoon joukkoliikennetyöryhmällä on syytä hymyyn. Juuri valmistuneessa asukaskyselyssä tyytyväisyys Inkoon joukkoliikennettä kohtaan on kasvanut reilusti. Vastaava kysely teetettiin vuonna 2020. Silloin Inkoon joukkoliikenne sai kokonaisarvioksi 2,51 (asteikko 0-5). Nyt tulos oli 3,65.
– Tuntuu hienolta, että inkoolaiset ovat huomanneet panostuksemme. Olemme ostaneet yhdessä ELY-keskuksen kanssa lisää vuoroja ja palkanneet logistikon. Juha Heikkinen on tehnyt logistikon töitä päätoimisesti alkuvuodesta lähtien ja eri hankkeiden myötä jo viime vuonna. Hänen panoksensa on ollut tärkeä, etenkin taloudellisesti sekä asiakasystävällisten vuorojen suunnittelussa, sanoo Inkoon kunnanhallituksen puheenjohtaja Henrik Wickström.
Wickström toteaa, että kunnalla on enemmän vuoroja mm. Helsinkiin, Kirkkonummelle ja Matinkylään kuin koskaan aiemmin. Myös kesällä on luvassa runsaasti vuoroja.
– Kesäliikenne alkaa ensi viikosta lähtien asteittain. Olemme panostaneet myös Länsi-Uudenmaan sisäiseen liikenteeseen. Tällä erää suurin osa vuoroista löytyy jo Matkahuollon kotisivuilta. Kesällä pääsee myös mukavasti Barösundiin niin bussilla kuin muutaman viikon ajan viikonloppuisin myös venetaksilla, sanoo Wickström.
– Esim. Kirkkonummelta pääsee mukavasti vaikkapa viettämään iltaa merelliseen Inkooseen kesällä, naurahtaa Wickström, joka toivoo myös lisää lähimatkailua sekä vierailijoita kuntaan.
Wickström muistuttaa, että parantamisen varaa on edelleen. Kuluvan talven aikana on ollut haasteita Inkoo-Lohja -liikenteessä, joita pyritään nyt ratkomaan tulevaksi lukuvuodeksi.
Inkoo on korona-aikana kehittänyt oman lippujärjestelmän. Ns. Inkoo -lippu on kuukausilippu, joka mahdollistaa edullisen matkustamisen.
– Meillä on käytössämme edullinen Inkoo -kuukausilippu. Helsinki-Inkoo -kuukausilippu (30 pv) Inkoo-busseilla maksaa vain 120 euroa. Kyseessä on siis todella edullinen lippu ja toivomme, että moni löytäisi sen, sanoo Wickström.
Wickström kertoo myös, että Inkoo -kuukausilippu on myös lähiaikoina tulossa käyttöön lähiliikenteessä seudun sisällä.
– Me tulemme myös selvittämään, mikäli voisimme tarjota tulevaisuudessa ilmaisen joukkoliikenteen Inkoon kuntarajojen sisällä koululaisille. Tämä helpottaisi harrastuksiin menemistä ja kavereiden kanssa tapaamista, sanoo Wickström.
Inkoossa tullaan jatkamaan vahvaa kehittämistyötä joukkoliikenteen suhteen. Inkoossa tullaan laatimaan myös kevyenliikenteen kehittämissuunnitelma. Samalla tullaan miettimään, miten Inkoon kylistä pääsisi helpommin hyödyntämään Inkoon joukkoliikennepalveluita. Yksi keskeinen kehittämisen kohde on myös viestinään panostaminen.
– Junaliikenne ei korvaisi bussiliikennettä, mutta olisi selkeä vaihtoehto. Jatkamme nyt asian edistämistä yhdessä naapurikuntien kanssa. Ei ole mahdotonta, että juna pysähtyisi Inkoossa jälleen 2025, kun Hanko-Hyvinkää -radan sähköistys on valmis, sanoo Wickström toiveikkaasti.
Wickström toimii myös aluevaltuustossa ja aluehallituksessa. Wickström näkee haasteita siinä, että Länsi-Uudenmaan alueella on erilaisia joukkoliikennejärjestelmiä.
– Mielestäni nyt olisi aika saada toimiva yhteistyö HSL-kuntien ja ns. ELY-keskuksen välille. Olisi tärkeää saada yhteneväinen lippujärjestelmä koko alueelle. Mielestäni ei ole käyttäjäystävällistä pakottaa ihmisiä hankkimaan useampia erilaisia lippuja. Toivon, että tähän saadaan muutos, sanoo Wickström.
Inkoon kunnanhallituksen puheenjohtaja Henrik Wickström.
Satu Holmlund
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
INKOO
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi
INKOO
INKOO
Inkoon joukkoliikennetyöryhmällä on syytä hymyyn. Juuri valmistuneessa asukaskyselyssä tyytyväisyys Inkoon joukkoliikennettä kohtaan on kasvanut reilusti. Vastaava kysely teetettiin vuonna 2020. Silloin Inkoon joukkoliikenne sai kokonaisarvioksi 2,51 (asteikko 0-5). Nyt tulos oli 3,65.
– Tuntuu hienolta, että inkoolaiset ovat huomanneet panostuksemme. Olemme ostaneet yhdessä ELY-keskuksen kanssa lisää vuoroja ja palkanneet logistikon. Juha Heikkinen on tehnyt logistikon töitä päätoimisesti alkuvuodesta lähtien ja eri hankkeiden myötä jo viime vuonna. Hänen panoksensa on ollut tärkeä, etenkin taloudellisesti sekä asiakasystävällisten vuorojen suunnittelussa, sanoo Inkoon kunnanhallituksen puheenjohtaja Henrik Wickström.
Wickström toteaa, että kunnalla on enemmän vuoroja mm. Helsinkiin, Kirkkonummelle ja Matinkylään kuin koskaan aiemmin. Myös kesällä on luvassa runsaasti vuoroja.
– Kesäliikenne alkaa ensi viikosta lähtien asteittain. Olemme panostaneet myös Länsi-Uudenmaan sisäiseen liikenteeseen. Tällä erää suurin osa vuoroista löytyy jo Matkahuollon kotisivuilta. Kesällä pääsee myös mukavasti Barösundiin niin bussilla kuin muutaman viikon ajan viikonloppuisin myös venetaksilla, sanoo Wickström.
– Esim. Kirkkonummelta pääsee mukavasti vaikkapa viettämään iltaa merelliseen Inkooseen kesällä, naurahtaa Wickström, joka toivoo myös lisää lähimatkailua sekä vierailijoita kuntaan.
Wickström muistuttaa, että parantamisen varaa on edelleen. Kuluvan talven aikana on ollut haasteita Inkoo-Lohja -liikenteessä, joita pyritään nyt ratkomaan tulevaksi lukuvuodeksi.
Inkoo on korona-aikana kehittänyt oman lippujärjestelmän. Ns. Inkoo -lippu on kuukausilippu, joka mahdollistaa edullisen matkustamisen.
– Meillä on käytössämme edullinen Inkoo -kuukausilippu. Helsinki-Inkoo -kuukausilippu (30 pv) Inkoo-busseilla maksaa vain 120 euroa. Kyseessä on siis todella edullinen lippu ja toivomme, että moni löytäisi sen, sanoo Wickström.
Wickström kertoo myös, että Inkoo -kuukausilippu on myös lähiaikoina tulossa käyttöön lähiliikenteessä seudun sisällä.
– Me tulemme myös selvittämään, mikäli voisimme tarjota tulevaisuudessa ilmaisen joukkoliikenteen Inkoon kuntarajojen sisällä koululaisille. Tämä helpottaisi harrastuksiin menemistä ja kavereiden kanssa tapaamista, sanoo Wickström.
Inkoossa tullaan jatkamaan vahvaa kehittämistyötä joukkoliikenteen suhteen. Inkoossa tullaan laatimaan myös kevyenliikenteen kehittämissuunnitelma. Samalla tullaan miettimään, miten Inkoon kylistä pääsisi helpommin hyödyntämään Inkoon joukkoliikennepalveluita. Yksi keskeinen kehittämisen kohde on myös viestinään panostaminen.
– Junaliikenne ei korvaisi bussiliikennettä, mutta olisi selkeä vaihtoehto. Jatkamme nyt asian edistämistä yhdessä naapurikuntien kanssa. Ei ole mahdotonta, että juna pysähtyisi Inkoossa jälleen 2025, kun Hanko-Hyvinkää -radan sähköistys on valmis, sanoo Wickström toiveikkaasti.
Wickström toimii myös aluevaltuustossa ja aluehallituksessa. Wickström näkee haasteita siinä, että Länsi-Uudenmaan alueella on erilaisia joukkoliikennejärjestelmiä.
– Mielestäni nyt olisi aika saada toimiva yhteistyö HSL-kuntien ja ns. ELY-keskuksen välille. Olisi tärkeää saada yhteneväinen lippujärjestelmä koko alueelle. Mielestäni ei ole käyttäjäystävällistä pakottaa ihmisiä hankkimaan useampia erilaisia lippuja. Toivon, että tähän saadaan muutos, sanoo Wickström.
Inkoon kunnanhallituksen puheenjohtaja Henrik Wickström.
Satu Holmlund
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
INKOO
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi