Jussi Salo
LOHJA
Pariskunta autoili kortitta, mopoilija pakeni yli 100 km/h
LOHJA
Perjantaina 12.6. poliisin partio pysäytti Lohjalla peräkkäin ajavat autonkuljettajat, joilla oli molemmilla allaan liikennekäytöstä poistetut henkilöautot. Kävi ilmi, että kuljettajat olivat pariskunta, joista kummallakaan ei ole ajokorttia. Lisäksi toisen autossa oli matkustajana lapsi turvakaukalossa, jota ei oltu kiinnitetty. Seuraamuksina oli rikosilmoitus ja sakko.
Karkkilassa Porintiellä ajoi niin ikään kahdella henkilöautolla kaveriporukka, joka pysäytettiin. Nopeudet olivat nimittäin sen mukaisia, että molemmille kuljettajille kirjattiin törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Kuljettajat kaahasivat 80 km/h alueella 139 km/h.
Lauantaina 13.6. poliisit partioivat mönkijöillä, kun Lohjan Muijalantiellä mopoilija jätti huomiotta poliisin pysäytysmerkin. Kuljettaja pakeni poliisia pitkään ajaen yli 100 km/h, kunnes lähti lopulta jalan karkuun.
- Koirapartion poliisikoira oli kuitenkin vainusta kartalla, ja kuljettaja löytyi läheisen rakennuksen takaa. Mopo lähti poliisin takavarikkoon ja huoltajat noutivat nuoren kuljettajan Lohjan poliisiasemalta, kertoo komisario Hannu Kontola.
